Toko

Koulutusjaoksen alla toimivat seuraavat lajit aktiivisesti

toko, rally-toko, agility ja vepe sekä näyttelykoulutus tokon alla.

Kiitämme kouluttajia, kaikkia koulutuksiimme ja kokeisiimme osallistuneita koirakoita sekä Kennelkerhoa siitä, että meillä on asianmukaiset ja toimivat tilat sekä välineistö järjestää koulutuksia, kokeita ja harrastaa koiriemme kanssa niin Koiralan koulutustiloissa kuin veperannassa.  Jäsenistö harrasti runsaasti vuonna 2021 koiriensa kanssa eri lajeissa. Jäsenemme Katja Hirvelä voitti koiransa Zorron kanssa Satakunnan piirinmestaruuden Rally-tokossa. Paljon Onnea Katjalle ja Zorrolle!

TOKO ELI TOTTELEVAISUUSKOULUTUS

TOIMINTASUUNNITELMA 2022

Tokokoulutukset pyörähtävät käyntiin toukokuun ensimmäisellä viikolla maanantai-tokojen merkeissä ja jatkuvat aina Juhannusviikolle saakka. Heinäkuu pidetään taukoa ja syksyllä jatketaan koulujen alettua. Riitta Kivimäki tulee kouluttamaan tokoa kilpaileville kysynnän mukaan. Teemakoulutuksia ja kursseja järjestetään kysynnän mukaan.

Tokokokeiden sääntömuutos astuu voimaan 1.1.2022 ja tämän pohjalta tullaan pitämään huhtikuulla luento uusista säännöistä ja liikkeistä tokokokeissa. Tytti Lintenhofer on kutsuttu syksyllä jäsenistön pyynnöstä pitämään koulutuspäivä koiraharrastajien mentaalivalmennuksesta ja koiran ja ohjaajan yhteistyöstä.  Johanna Pihlajamäki pitää hyppytekniikka- ja koiran tekniikka koulutuksen toukokuulla.

Virallisia tottelevaisuuskokeita anotaan 1-3 vuodelle 2022.

Tokoharrastajat haluavat pitää Koiralan harrastusalueesta huolta ja osallistuvatkin aktiivisesti Koiralan talkoiluun ja muuhun talkoiluun mahdollisuuksien mukaan. Koiranäyttelyissä talkoilemme myös.

Tokotoimikunta 2022: Sari Riitaoja toko-vastaava, Anu Luomahaara, Sanna Huhtasalo, Auli Saarinen, Heli Koistinen, Pauliina Savander ja Kristiina Puskala

TOIMINTAKERTOMUS 2021

Järjestettiin tokokoulutukset kurssimuotoisina. Riitta Kivimäki kävi kouluttamassa kauden aikana tokoa halukkaille, Riitan koulutukset olivat täynnä. Tytti Lintenhoferin koulutus koiraharrastajien mentaalivalmennuksesta ja koiran mielentilasta oli 7.8.2021.  Koulutukseen osallistui 10 koirakkoa. Virallisia tottelevaisuuskokeita anottiin kolme kappaletta, joista yksi jouduttiin perumaan koronan vuoksi.  Kaksi koetta saatiin järjestettyä, toisessa osanottajia 22 ja toisessa 24. Tuomarina Juha Kurtti.

Näyttelykoulutusta järjestettiin kolme kertaa  kysynnän mukaan.

Tokotoimikunnasta osallistuttiin Koiranäyttelytalkoisiin sankoin joukoin.

Tokotoimikuntaan kuuluivat Sari Riitaoja tokovastaava, Anu Luomahaara, Pauliina Savander, Kristiina Puskala, Auli Saarinen, Heli Koistinen ja Sanna Huhtasalo