Vepe

Koulutusjaoksen alla toimivat seuraavat lajit aktiivisesti:

toko, rally-toko, agility ja vepe sekä näyttelykoulutus tokon alla.

Kiitämme kouluttajia, kaikkia koulutuksiimme ja kokeisiimme osallistuneita koirakoita sekä Kennelkerhoa siitä, että meillä on asianmukaiset ja toimivat tilat sekä välineistö järjestää koulutuksia, kokeita ja harrastaa koiriemme kanssa niin Koiralan koulutustiloissa kuin veperannassa.  Jäsenistö harrasti runsaasti vuonna 2021 koiriensa kanssa eri lajeissa. Jäsenemme Katja Hirvelä voitti koiransa Zorron kanssa Satakunnan piirinmestaruuden Rally-tokossa. Paljon Onnea Katjalle ja Zorrolle!

VEPE eli vesipelastus

TOIMINTASUUNNITELMA 2022

Vepekausi pyörähtää käyntiin kesän korvalla vesien lämmettyä. Järjestämme vepe koulutusohjaaja ja –koetoimitsijakurssin Koiralassa ja Toivolansaaren rannassa 28-29.5.2022. Kurssille on tarkoitus osallistua mahdollisimman  monta omaa vepeharrastajaamme, jotta voimme turvata lajin säilymisen ja kokeiden järjestämisen tulevaisuudessakin. Kurssin johtajana toimii ylituomari Monica Lindroos.

Tarkoitus on järjestää pentusouteluita ja sove-kurssi kysynnän mukaan sekä mahdollisesti teemakoulutuksia. Mahdollisuuksien mukaan pyydämme vierailevia kouluttajia.

Järjestämme vepekokeet 8-9.7. sekä 26-28.8. Ensimmäisessä kokeessa ylituomarina toimii Sari Ruponen ja jälkimmäisessä  Monica Lindroos.

Vepetoiminnasta osallistutaan sankoin joukoin Koiranäyttelytalkoisiin sekä Koiralan talkoiluun.

Vepetoimikunta 2022: Tiina Isotalo vepe-vastaava, Liisa Sirkiä, Johanna Rautio, Pirjo Kelloperä, Krista Valkeakivi, Kristiina Puskala

TOIMINTAKERTOMUS 2021

Vepe-kausi aloitettiin toukokuun puolivälissä.  Kesäkuun alusta alkoi pyöriä kolme ryhmää: sunnuntaisin sekä  keskiviikko ja torstai-iltaisin. Kaikki ryhmät olivat täynnä.

Järjestimme Pentusoutelua kesän aikana aina tarpeen mukaan.  Sove-kurssi  järjestettiin kesäkuun alussa. Molempiin koulutuksiin osallistui mukavasti väkeä.

Järjestettiin 11 vepekokeet kesän aikana, kokeisiin osallistui  yhteensä lähes sata koirakkoa. Kaikki kokeet olivat täynnä ja kaikki halukkaat eivät mahtuneet mukaan.

Kiitämme Ikaalisten Kaupunkia , joka suhtautuu myötämielisesti harrastukseemme ja rakensi meille mm oman veperannan Toivolansaareen sekä Kennelkerhoa, joka mahdollistaa harrastukseemme hyvän välineistön. Vepen harrastajat osallistuivat Koiranäyttelytalkoisiin aktiivisesti.

Vepetoimikunta: Tiina Isotalo, vepe-vastaava, Pirjo Kelloperä, Liisa Sirkiä, Johanna Rautio, Krista Valkeakivi ja Kristiina Puskala